De Ce Un Soft pentru Administrare Hotelieră?
Chiar dacă perioada actuală a determinat multe schimbări în comportamentul uzual al consumatorului de Horeca, aceasta a creat și noi oportunități de business. Acum, există o deschidere mult mai mare pentru deplasările pe teritoriul țării sau pentru desfășurarea activității zilnice în altă locație decât în propria locuință - lucrul de acasă implementat de tot mai mulți angajatori.
Toate aceste modificări, pentru a oferi sustenabilitate afacerii, au nevoie de un mix între componenta umană și componenta digitală. Cea din urmă, este reprezentată în special de softurile pentru administrare hotel, care pot să ofere afacerii hoteliere adaptare imediată la schimbările rapide din piață.
Softul PMS, permite hotelurilor, pornind de la cele mici, către hoteluri medii și mari, independente sau lanțuri hoteliere, să se ocupe de gestionarea fluxul de lucru la recepție:
- rezervare
- check in și check out oaspeți
- managementul camerelor
- distribuirea activităților de curățenie
- facturare
- profilul clientelei
asigurând o comunicare permanentă între departamente.
Toate aceste funcționalități ale unui soft de hotel, ajută personalul locației să coordoneze strategic funcțiile operaționale din toate departamentele. Un PMS al hotelului automatizează și eficientizează operațiunile, economisește ore alocate datelor preluate manual precum precum și raportărilor manuale și ajută personalul să cunoască mult mai bine clientela.
Cine lucrează direct cu softul de hotel?
Client Hotel
În primul rând, clientul utilizează softul de hotel prin posibilitatea rezervării online pe diferite canale, check in online, precum și adăugarea imediată de servicii adiționale chiar și în timpul șederii sale.
Owner / Proprietar
Un soft de hotel oferă acces în timp real, inclusiv de pe telefonul mobil, la rapoarte de evoluție, grad de ocupare, forecast, deviații de buget, astfel încât proprietarul afacerii are mereu o vedere de ansamblu asupra activității zilnice și poate lua deciziile potrivite pentru afacere.
Manager General
Creșterea veniturilor înseamnă și adaptarea tarifelor în funcție de evenimentele locale și gradul de ocupare, astfel că, softul de hotel s-a adaptat și a pus la dispoziție pentru ușurarea activității hotelului modulul de politică tarifară. În plus, un soft de hotel oferă rapoarte operaționale, rapoarte de venituri, raportul de rezervări, ocupare și istoricul oaspeților, raportul de audit de noapte, etc., necesare pentru o vedere de ansamblu asupra afacerii și viitoarele decizii.
Personal Recepție
PMS-ul hotelier modern permite înregistrarea rezervărilor indiferent de canalul de proveniență, păstrează notițe despre preferințele clienților și permite oricând modificarea rapidă a rezervărilor.
Personal Curățenie
Softul hotelier trimite alerte în timp real către departamentul de curățenie și oferă posibilitatea planificării în avans a activităților de curățenie.
Integrări Soft Hotel
Rezervări Online - Channel Manager, Booking Engine, Agenții de Turism. Sunt actualizate disponibilitățile și tarifele în funcție de restricții, în timp real, pe toate canalele online și sunt captate si procesate rezervările venite din mediul online, cu ajutorul unei singure interfețe.
În plus, softul pentru administrare hotel este necesar să fie compatibil cu interfețele contabile, cu sistemul de control acces în camere, cu gestiunea PAY-TV sau cu centrala telefonică precum și cu restaurantul /cafeneaua /barul locației – terminalul POS din restaurant.
Comunicarea bidirecțională este un element cheie pentru orice hotelier.
Softurile hoteliere moderne integrează și modulele de marketing prin care pot să ofere rapid, diferite informații clientelei și pot personaliza conținutul oferit către aceasta. Clientul poate să își personalizeze cazarea, să primească informații referitoare la pachete și oferte promoționale, să verifice și să editeze profilului său personal, să își facă check-in folosind Passbook sau QR codes, etc.